Maegeri

Varför karate?

Dagens människa förväntas att leverera på topp i ett allt högre tempo.
Samtidigt blir dagens arbeten mer och mer stillasittande, vilket inte är bra för hälsan.
Det blir allt vanligare med arbets- och förslitningsskador p.g.a. ohälsa, dålig kondition och stress.
Karate kan hjälpa dig att komma igång och göra fysisk aktivitet till en naturlig del av livet.
Den mentala biten med meditation lindrar stressymptom.

Även barn har nytta av karateträning. Precis som vuxna rör sig barn allt mindre och mindre.
Stillasittande inomhusaktiviteter upptar mer och mer av fritiden. Svenska barn lägger mycket tid på data och TV -spel.

Idrottstimmarna i skolan har minskat till i genomsnitt 1-2 timmar per vecka. Om barn ska kunna sitta still och vara koncentrerade i skolbänken, behöver kroppen få fysisk och meditativ träning.

Karate är en mångsidig träning som utvecklar barns motorik.

Inslagen med avslappning och meditation ger barnen inre harmoni så att de kan slappna av från den stressiga vardagen.

Träna Karate och få ut mer av livet!

Så mycket förbränner du på 30 minuters aktivitet: (Ca: lista från Aftonbladet Kropp & Hälsa)
Aerobics: 168
Badminton: 151
Body combat: 234
Body pump: 250
Boxpass: 234
Crosstrainer: 218
Cykling: 234
Dans: 135
Fotboll: 234
Golf: 118
Gå lätt: 95
Gå tufft: 135
Hopprep: 236
Jogging lätt: 201
Jogging medel: 300
Gympa: 234
Kampsport: 300
Pilates: 118
Roddmaskin: 250
Simma: 283
Stavgång: 177
Styrketräning: 168
Squash: 396
Tennis: 168
Vattengympa: 118
Yoga: 118

Hur många kalorier du förbränner styrs av din vikt, längd och vilken form du är i.